Noworoczny spacer Nordic Walking (4 I 2015)

Zgodnie z kilkuletnią tradycją w dniu 4 stycznia 2015 r. miłośnicy Nordic Walking WK PTTK „OSeSeK” zrobili sobie ok. 10 kilometrowy spacerek. Na miejsce startu o godz. 09.00 nasz „przewodnik” Adaś wyznaczył pętlę autobusową na ul. Lotniczej i tam też 10 osób rozpoczęło pierwszy w tym roku spacerek z kijkami w prawie zimowych warunkach, tzn. było zimno ok. -4 0 C i wiaterek ale bez śniegu. Ekipa w składzie 6 pań ( dwie Maryle, dwie Iwony, Regina i Basia ) i 4 panów (Adaś, Janek, Piotr i Grzegorz) ruszyła ostro w kierunku Wielkiej Księżej Góry, którą minęliśmy przechodząc pod wiaduktem kolejowym w kierunku wsi Węgrowo. Idąc, mieliśmy okazję delektować się pięknymi widokami panoramy Grudziądza i nowo wybudowanymi budynkami ale i też trafiały się na szlaku naszej wędrówki drewniane domy tzw. „Poniatówki”.

poniatówka

Wieś Węgrowo w średniowieczu należała do komturstwa pokrzywieńskiego, a od 1466 r. do starostwa w Pokrzywnie, obecnie zaś należy do Gminy Grudziądz. Przeszliśmy więc Węgrowo „niemieckie” potem „polskie” i skręciliśmy w prawo na drogę wiodącą z Wielkich Lnisk do ul. Warszawskiej w Grudziądzu. Doszliśmy do schroniska dla zwierząt. I tu niespodzianka, bo trasa naszej pieszej wędrówki zetknęła się w tym miejscu z naszymi przyjaciółmi z KTK „Kalinka”, którzy w tym samym czasie z miasta wystartowali na swój „Rajd Noworoczny” ale na rowerach i też tradycyjnie już od lat. Tutaj też spotkaliśmy się z Jolą i Rysiem – prezesem „OSeSeK-a” Miejsce naszego spotkania to stawek przy lesie za schroniskiem gdzie czekało już przygotowane ognisko. Przywitał nas Prezes KTK kol. Grzegorz …. A potem to się zaczęło i się działo: najpierw przywitanie lamką szampana i „Pieśnią Noworoczną” Nowego 2015 Roku, następnie pieczenie kiełbasek na grillu lub ognisku oraz wymiana turystycznych wrażeń. Najważniejszym punktem spotkania był oczywiście konkurs rzutu oponą rowerową (zamiast rowerem) i paskiem napinającym od pralki (zamiast rzutu pralką). Za 4 rzuty: 3 oponą i 1 paskiem można było uzyskać punkty dodatnie „+” lub ujemne „-„. W konkursie uczestniczyli wszyscy uczestnicy i większość otrzymała też nagrody. W trakcie trwania spotkania dojechał jeszcze jeden „OSeSeK” – Damian, także w sumie „naszych” było 13 osób. W tak miłym towarzystwie czas szybko zleciał i ok. godz. 13.00 ruszyliśmy z powrotem idąc w kierunku naszego Regionalnego Specjalistycznego Szpitala gdzie na pętli autobusowej nastąpiło zakończenie naszego pierwszego spacerku miłośników Nordic Walking.